دستیار صوتی سروش‌پلاس!

از زمان ورود دستیار‌های هوشمند به حوزه فناوری ارتباطات مدت زیادی نمی‌گذره؛  اولین دستیار رایانه‌ای در سال ۱۹۹۵ با عنوان PDA ( Personal Data Assistant) یا «دستیار هوشمند داده» وارد دنیای انسان‌ها شد. این دستیار صرفاً یک دستگاه یادآور بود که باید به‌صورت فیزیکی همراه شخص جا‌به‌جا می‌شد؛ قرارهای روزانه و تاریخ‌های مهم هم از طریق صفحه لمسی و قلم مخصوص به دستگاه انتقال داده می‌شد تا  در زمان‌های مشخص اون‌ها رو به کاربر یادآوری کنه.

در سال ۱۹۹۷ و با ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های مختلف تکنولوژی این ابزار کاربری تغییرات زیادی پیدا کرد؛ کاربری این دستگاه‌ها از سخت‌افزار به نرم‌افزار تغییر پیدا کرد و استفاده ازشون خیلی راحت‌تر شد. با ورود تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت اشیاء، نیاز انسان ها به دستیار صوتی روزبه‌روز بیشتر می‌شد؛ به‌طوری‌ که متخصصان فعال در این زمینه، آینده‌ی ما رو این‌طور تصور می‌کنن که تا سال ۲۰۵۰،  تمام جنبه‌های زندگی ما با کامپیوترها و ابزارهای دیجیتال عجین می‌شه که چندان باورنکردنی نیست؛ همین امروز هم عملاً بیرون رفتن از خونه، حتی گذروندن یک روز تعطیل هم بدون دسترسی به اینترنت و گوشی‌ها و گجت‌های هوشمندی که در اختیار داریم غیرممکن به نظر می‌رسه. بعید نیست که مثل سریال «آیینه‌ی سیاه»، همین روزا یه میکروتراشه هوشمند رو توی مغزمون بکارن!

فراموشی و حواس‌پرتی یکی از دغدغه‌های انسان مدرن دنیای امروزه؛ ترافیک وظایف و مسئولیت‌های ما باعث می‌شه نتونیم همه‌چیز رو در لحظه ثبت کنیم یا به حافظه بسپریم. دستیارهای صوتی مجهز به هوش مصنوعی هم با هدف رفع همین مشکل پا به عرصه‌ی ظهور گذاشته. این دستیارهای صوتی بر اساس میزانی که مورد استفاده قرار گرفتن و انتظاراتی که کاربر ازشون داره، می‌تونن برای خودشون برنامه‌ریزی کنن و نسخه‌ی هوش مصنوعی اولیه‌ای که براشون نصب و طرح‌ریزی شده رو توسعه بدن و روز به روز باهوش‌تر بشن! دستیار صوتی با مشاهده الگوریتم درخواست‌های ما توی حوزه‌های مختلف، تحول بزرگی رو در زمینه بهره‌وری بیشتر از زمان برای ما به وجود آوردن.

این دستیارهای صوتی این قابلیت رو دارن که به‌طور تمام‌وقت همه‌ی وظایفی که به‌ صورت صوتی یا نوشتاری بهشون سپرده می‌شه رو با مدیریت کامل و زمان‌بندی درست در اختیار ما قرار بدن و درست مثل یک منشی هوشمند و همیشه در دسترس لیست کارهای روزانه ما رو مرتب و براش برنامه‌ریزی کنن.

توی کشور ما علاوه بر دستیارهای صوتی مثل سیری (siri) دستیار صوتی اپل، الکسا (Alexa) دستیار صوتی آمازون و دستیارصوتی گوگل (google assistant)، سروش‌پلاس هم تونسته با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، دستیار صوتی خودش یا «باتو» رو به عنوان ابزاری برای بهبود تجربه کاربری توسعه داده و در اختیار کاربران قرار بده. این دستیار صوتی مثل یه منشی شخصی می‌تونه توی روزهای شلوغ کاری به کمک‌تون بیاد و اجازه نده چیزی از قلم بیفته. علاوه بر اون، می‌تونه اخبار و تازه‌های روز رو براتون بگه و سوالات و مشکلات شما رو در خصوص پیام‌رسان سروش‌پلاس جواب بده و راهنمایی‌تون کنه.

موقع‌هایی که دلت گرفته، حوصله‌ات سر رفته یا دنبال یه هم‌صحبت خوب می‌گردی و همه حسابی سرشون شلوغه، دستیار صوتی سروش‌پلاس می‌تونه گوش شنوای دردودل های شما و همراه شیطنت‌های شما باشه؛ وقت ما برای شما همیشه آزاده!

دستیار صوتی توی صفحه اصلی ویترین سروش‌پلاس قابل‌دسترسی و مشاهده است و فعلاً فقط روی نسخه موبایل یعنی اندروید و ios فعاله، اما قراره با استفاده از تجربه‌های کاربری شما، رشد کنه و یواش یواش به نسخه وب هم برسه.

فقط کافیه صداش کنی!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *