سه بهشت برای ویرایش عکس!

حتما در موقعیتی قرار گرفته‌اید که عکسی را دوست دارید اما شخصیت کمال‌گرای شما نمی‌تواند ایراد‌های آن را نادیده بگیرد؛ یا نیاز دارید برای کسب‌وکار خود، عکس‌ محصولات را با استاندارد مطلوب و در بهترین کیفیت به مخاطبان‌تان ارائه کنید. این جاست که اپلیکیشن‌های ویرایش عکس به کمک‌تان می‌آیند. امروزه جذابیت‌های بصری عرصه‌ی رقابت‌اند، شما تنها ۸ ثانیه فرصت دارید تا توجه مخاطب را جلب کنید. هرکدام از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس برای رفع یک یا چند نیاز مشخص طراحی شده است؛ اما سعی ما بر این بوده تا با توجه به این موضوع، بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌ها در این حوزه‌ را در اختیارتان بگذاریم. تمامی اپلیکیشن‌های معرفی شده برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios  قابل استفاده است.

 

۱.snapseed

این اپلیکیشن یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس است که به صورت رایگان در دسترس عموم قرار داده شده و توسط گوگل توسعه یافته است. طراحی ساده این برنامه موجب شده تا استفاده از اپلیکیشن با سهولت بیشتری همراه شود و رابط کاربری آن نیز رضایت کاربران را به دست آورده است. بسیاری از کاربران با این برنامه از ادیت تصاویر خود با فتوشاپ بی‌نیاز شده‌اند و ویرایش حرفه‌ای عکس خود را با استفاده از snapseed انجام می‌دهند.

علاوه بر همه‌ی قابلیت‌های کلاسیک ویرایش عکس، در این برنامه می‌توانید با شخصی‌سازی، فیلتر دلخواه خود را در آن ایجاد و ذخیره کنید. تغییر ابعاد و پرسپکتیو تصویر، افزودن متن و توضیحات به آن، حذف بخش‌های اضافی تصویر بدون نیاز به برش آن و هم‌چنین توانایی باز کردن فایل عکس با فرمت‌های مختلف از دیگر ویژگی مزیت‌های این برنامه است. در snapspeed می‌توانید به جزئیات عکس وضوح بیشتری بخشیده و کیفیت تصویر خود را ارتقا دهید.

ویژگی دیگر این اپلیکیشن این است که تاریخچه‌ی ویرایش‌های شما را حافظه خود نگه می‌دارد و شما هر زمان که به آن نیاز داشتید می‌توانید به آن بازگردید. تنظیم کنتراست و تنظیم کیفیت بخش‌های مختلف عکس با استفاده از فیلترها و قلموهای مختلف از دیگر قابلیت‌های قابل توجه این اپلیکیشن است.

  1. ۲. prisma photo editor

در سایت‌های مختلف معرفی اپلیکیشن‌های برتر عکس در سال ۲۰۲۲ بین گزینه‌ی دوم و سوم حتما به پریسما فوتو ادیتور برمی‌خورید. این اپلیکیشن، عکس شما را طوری طراحی می‌کند که انگار پیکاسو نقاشی‌تان کرده است و به لحاظ کارایی با دیگر اپلیکیشن‌های عکس-طراحی تفاوت فاحشی دارد.

این برنامه عکس‌های بارگزاری شده در حافظه خود را با کمک هوش مصنوعی، در چشم به هم زدنی به آثار هنری تبدیل می‌کند و اکثر این افکت‌ها با الهام از سبک آثار هنری هنرمندان معروفی چون پیکاسو، ون گوگ و.. انتخاب و ایجاد گردیده‌اند. شما می‌توانید از میان هزاران افکت ارائه شده در این برنامه یکی را به دلخواه انتخاب کرده و آن را روی عکس خود اعمال کنید. برخلاف سایر برنامه‌های ویرایش و ادیت عکس که تنها با تغییر رنگ و اضافه کردن لایه‌های خاص، یک تصویر روتوش شده را تحویل‌تان می‌دهند، برنامه Prisma اندروید با الگوریتم‌های هوشمند، تغییراتی تخصصی و حرفه‌ای روی عکس‌های شما اعمال کرده و نظر کاربرانش را به خود جلب می‌کند. در این برنامه امکان استفاده از عکس‌های موجود در آلبوم گوشی علاوه بر دوربین نیز وجود دارد و لزوما مجبور نیستید اجازه‌ی دسترسی به دوربین را بدهید.

امتیاز این نرم‌افزار در گوگل پلی ۴.۶ است اما بر اساس کامنت مخاطبان می‌توان حدس زد که این اپلیکیشن هم مانند بسیاری دیگر بر طبق منطق جهانی، بیشتر به سمت پولی شدن پیش می‌رود و قابلیت‌های رایگان خود را محدود کرده است.

 

 

۳.picsart

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی پیکس‌آرت است.‌ در مجموع پانصد میلیون نفر در جهان این برنامه را دانلود کرده‌اند و میانگین امتیاز آن ۴.۲ است. این اپلیکیشن نیز از کامل‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌های ادیت تصویر است. قابلیت ویرایش عکس و فیلم، کنار هم قرار دادن عکس‌ها، ویرایش چهره و روتوش عکس را دارد. پیکس آرت در آپدیت‌های جدید خود برخی ویژگی‌ها را به جعبه ابزار خود اضافه کرده و قابلیت‌های خود را توسعه داده است. این برنامه با افزودن امکان حذف بخش‌های اضافی تصویر، بهبود جزئیات و اعمال تغییرات تخصصی با استفاده از گجت‌ها و قلموهای مختلف، دست شما را در ادیت عکس و تصویر باز گذاشته و محدودیتی برای کاربرانش قائل نیست.

در این برنامه امکان ساخت عکس به صورت کلاژ و چینش تصاویر به روش دل‌خواه وجود دارد؛ ابزارهای ویرایشی پیکس‌آرت تنوع کم نظیری داشته و هم‌چنین از نظر تعداد فیلترهای موجود نیز مثال زدنی است. به واسطه تحریم‌ها گاهی دسترسی به این برنامه از طریق سازندگان محدود می‌شود اما اگر به نسخه کرک شده برنامه دسترسی دارید، از امکانات و توانایی پیکس‌آرت غافل نشوید.

پیکس‌آرت قابلیت به اشتراک‌گذاری و آپلود کردن عکس در فضای اپلیکیشن را دارد و هوشمندانه عکس‌های پربازدید را با کاربرانش به اشتراک می‌گذارد تا قابلیت‌هایش را به همه یادآوری کند.

 

قطعا برنامه‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند در تغییر و ویرایش تصاویرتان به شما کمک کنند؛ امیدواریم با معرفی این سه اپلیکیشن پرطرفدار، در زمان شما برای جستجو و پیدا کردن برنامه ویرایش عکس صرفه‌جویی شده باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *