تیم مدیریت کانال های سروش پلاس

Soroushplus Channel Management

وظیفه این تیم کمک به مالکان و مدیران کانال‌ها و هم‌چنین ارائه دهندگان خدماتی هم­چون توسعه دهندگان بات برای ارائه هرچه بهتر خدمات محتوایی و غیرمحتوایی خود است. در سروش‌پلاس، در حدود یک ‌میلیون کانال ثبت‌شده و بیش از ۱۰۰ هزار کانال فعال هفتگی وجود دارد که در حال ارائه خدمت به مخاطبان خود هستند. وظیفه تیم scm کمک به رعایت قوانین حوزه تولید محتوا در کشور ازجمله حق مالکیت معنوی مؤلف اثر، جلوگیری از انتشار محتوای مستهجن و یا جلوگیری از ترویج خشونت است. اما هدف اصلی این تیم کمک به تولیدکنندگان محتواست تا محتوایی باکیفیت در اختیار کاربر قرار دهند.

تیمی ۵ نفره که بسیار مسلط و مشتاق، مشغول فعالیت هستند، مسئولیت های یادشده را برعهده دارند. مشخص‌ترین محصول کار ایشان برای عموم مخاطبین و کاربران سروش‌پلاس، مدیریت و چیدمان و در یک کلام به‌روز نگاه‌داشتن ویترین سروش‌پلاس است.

کارهای روزانه‌ای که این گروه با آن‌ها درگیر هستند عبارت‌اند از:

  • مدیریت انعکاس رویدادهای فرهنگی و ورزشی روزانه در ویترین همچون پخش مستقیم بازی‌های فوتبال و . . .
  • آماده‌سازی هر روزه‌ی بخشی با عنوان “پیشنهاد روز”.
    [که در آن کانال‌های برگزیده به مخاطبین معرفی و عرضه می شود.]
  • مدیریت انتشار و چیدمان بنرها و اسلایدها.
  • فعال نگاه‌داشتن انواع لندینگ ها: اخبار ، آموزش ، بهداشت و . . .
  • امور مربوط به کانال داران مانند انتقال مالکیت و امثالهم.
  • رسیدگی مستمر به گزارشات تخلف ارسال شده توسط کاربران.

اوج زمان کاری این گروه عمدتاً مقارن با رویدادها و مناسبت‌هاست که علاوه بر ترویج محتواهای متناسب کانال‌داران برای آن رویداد، وظیفه‌ی مدیریت و انتشار محتواهای تولیدشده در واحد روابط‌عمومی سروش‌پلاس نیز بر عهده آنهاست.

این گروه همواره وظیفه‌ی خود دانسته که برای مراجعه کاربران به محتواهای مورد پسندشان (نه صرفاً محتوای تولیدشده در پیام‌رسان) صفحاتی اختصاصی را طراحی و به­روزرسانی نماید تا کاربران دسترسی راحت­تری به این محتواها داشته باشند و با بهره­مندی از مصرف یک سوم حجم اینترنت، از این محتواها استفاده کنند. ایجاد صفحات ویژه‌ای برای لیگ‌های مختلف فوتبال داخلی و خارجی و هم‌چنین برنامه‌هایی مانند عصر جدید و خندوانه نمونه‌ای از این دست رویدادهاست.

این روزها که کرونا بازار استفاده از فضای مجازی را برای کسب و کار، آموزش، معاشرت و بازی و . . . داغ کرده، نقش حیاتی گروه مدیریت محتوای سروش‌پلاس بیش از پیش احساس می‌شود. برای نمونه راه‌اندازی صفحه‌ای در ویترین با عنوان «زنگ مدرسه» دسترسی دانش‌آموزان به محتوای شش پایه ابتدایی را بصورت روزانه فراهم ساخته است و آرشیوی غنی از این محتوا بصورت رایگان در اختیار آنها قرار داده است.

از جذابیت‌های کاری این گروه، می‌توان به تلاقی ارائه سرویس جدید، طراحی مدل کسب و کار، طراحی بصری  و ارتباط با مشتریان خاص اشاره کرد که گویی سطحی است از برخود اقتصاد، فرهنگ و هنر،که قرار است در کنار هم مبدل به مجموعه‌ای دلخواه، جذاب و کارا برای مخاطبین باشند. در واقع یکی از مهم‌ترین وظایف تیم SCM تسهیل کار کانال دارانی است که با انگیزه کسب و کاری وارد سروش‌پلاس شده‌اند. وظیفه‌ای که در سال ۱۴۰۰ با راه‌اندازی خدمات گسترده پرداخت، وارد فاز جدیدی خواهد شد.