معرفی نسل ۴ پیام‌رسان سروش‌پلاس

اواخر تابستان ۱۳۹۹ بود که لزوم طراحی و اجرای نسل ۴ پیام‌رسان سروش‌پلاس در جلسات مدیریتی و فنی مطرح شد. از تصویب این موضوع تا به امروز بر اساس آنچه بسترهای موجود این سطح از فناوری در کشورمان ـ شامل امکانات و محدودیت‌ها ـ به ما اجازه داده، تلاش و کار شبانه‌روزی را ادامه دادیم تا امروز افتخار معرفی نسل ۴ پیام‌رسان سروش‌پلاس را داشته باشیم.

طراحی و اجرای نسل چهارم حاصل تلاش تمام گروه‌های زیرمجموعه‌ی معاونت فنی سروش‌پلاس است. در به‌روزترین نسخه امکانات جدیدی به برنامه افزوده شده و دقت فراوانی برای رفع نواقص نسخه آزمایشی بتا که چندی پیش برای یافتن ایرادات احتمالی به صورت محدود منتشر شد، صرف شده است.

گزیده ای از امکانات بهینه‌شده‌ی نسل ۴ سروش‌پلاس عبارت‌اند از:

  • دستیار صوتی

با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بستری فراهم شده تا کار با فیچرهای مختلف در پیام‌رسان و تنظیمات و گزینه های متعدد بسیار آسان‌تر و در دسترس تر از گذشته شود. درواقع دستیار صوتی UX (تجربه‌ی کاربری) را ساده‌تر می‌کند.

  • تماس صوتی و تصویری

از فیچرهای مهم پیام‌رسان ما همین تماس صوتی و تصویری رایگان است. در نسل۴ تلاش شده تا بیشترین کیفیت و وضوح در صدا و تصویر این تماس‌ها به کاربران ارائه شود و نکته مهم دیگر کار بر روی کاهش دیتای مصرفی در این فیچرهاست که آن‌ها را از نظر استفاده‌ی ترافیک اینترنت، بیش از پیش برای کاربران مقرون به صرفه خواهد کرد. اگر این ویژگی را در کنار مصرفِ یک‌سومِ ترافیک اینترنت در سروش‌پلاس قرار دهیم، خواهیم دید که استفاده از تماس صوتی و تصویری سروش‌پلاس بسیار معقول و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی خواهد بود.

  • UI/UX متفاوت

نسل ۴ سروش‌پلاس بر اساس تجربیات سال‌های گذشته‌ی تیم و همچنین بازخوردهای دریافتی از کاربران، کاملاً بهینه‌سازی شده و تمام تلاش تیم طراحی و فنی، ایجاد و پیاده‌سازی نسخه‌ای ساده، روان و کاربرپسند بوده است.

  • سرعت بالا

بازنویسی و بهینه‌سازی بسیاری از کدها و ایجاد دوباره برخی کتابخانه‌ها باعث شده تا نسل ۴ سروش‌پلاس سرعت بسیار بالاتری داشته باشد.

  • VOD و تلویزیون

لندینگ های جدید و جذابی برای آرشیوهای ویدیویی و پخش زنده تلویزیونی طراحی شده که با در نظر گرفتن اینترنت یک‌سوم، مورد بسیار جذابی برای کاربران ما خواهد بود.

  • پخش زنده [Live]
  • لندینگ های جدید و جذابی برای آرشیو فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی و پخش زنده تلویزیونی طراحی شده که با در نظر گرفتن اینترنت یک‌سوم، امکان بسیار جذابی برای کاربران ما خواهد بود.
  • تایم‌لاین

فیچر جدیدی که بر اساس علاقه‌مندی‌های کاربر، محتواهایی را نمایش می‌دهد و فرصت بسیار خوبی برای دسترسی سریع و آسان او به محتواهای موردعلاقه‌اش فراهم کرده و نیز بستری مناسب برای پروموشن کانال‌ها و در معرض دید قرار گرفتن آن‌ها برای جذب اعضای جدید خواهد بود.

  • ویترین متفاوت

از آنجا که تولید و ارائه محتواهای مفید، باکیفیت و فاخر توسط کاربران و دیده شدن آن‌ها یکی از دغدغه‌های تیم سروش‌پلاس بوده است، ویترینی را طراحی کردیم تا نوع پروموشن کانال‌ها و محتواهای آن‌ها را ارتقا دهیم. در نسل ۴ ویترینی مینیمال، زیبا و کاربردی‌تر از قبل داریم. با توجه به افزایش و تنوع محتواهای تولیدی توسط کاربران، در دسترس بودن آن‌ها بر اساس انواع تقسیم‌بندی‌های متفاوت اهمیت فراوانی دارد؛ امری که در ویترین جدید لحاظ شده است.

 

تیم سروش‌پلاس با توکل بر خداوند یکتا و امید و مهر فراوان میلیون‌ها کاربران وفادارش ثابت‌قدم در مسیر رشد و توسعه محصول خود گام بر می‌دارد.

 

نسل ۴ سروش‌پلاس
لمس آینده