افتتاحیه اینوتکس و رونمایی از نسل ۴

درباره‌ی دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری [INOTEX 2021]

بر اساس آنچه برگزارکنندگان اینوتکس می‌گویند، «این نمایشگاه  پل ارتباطى بین بازرگانان، فناوران، صنعت گران و محققین کشورهاى گوناگون است که تنها براى نمایش کالاها و انجام مذاکرات تجارى پیرامون آن‌ها برگزار نمی‌گردد، بلکه اطلاعات گوناگون در زمینه قیمت‌های رقابتى در سطح جهانی، آخرین استانداردهاى کیفی، آخرین پیشرفت‌های صنعتی، دستاوردهاى پژوهش علمى و ایده‌های اقتصادى – تکنولوژیکی نیز در خلال برگزارى نمایشگاه‌ها مورد تبادل قرار می‌گیرند.

در همین راستا با همت پارک فناوری پردیس از سال ۱۳۹۰  نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت‌های بین‌المللی و با اهداف زیر برگزار گردیده است:

  • سرمایه‌گذاری: ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی با شرکت‌ها و استارتاپ ها
  • مشارکت و همکاری: بین شرکت‌های فناور و استارتاپ های داخلی و بین‌المللی
  • گفتگو و شبکه‌سازی: بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری

نمایشگاه INOTEX تلاش می‌کند که علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آن‌ها متصل کند و همچنین سرمایه‌گذاران را با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ ها آشنا نماید.

اینوتکس اکنــون به‌عنوان یکــی از مهم‌ترین رویدادهــای ســال در حــوزه نــوآوری و فنــاوری کشــور شــناخته می‌شود و در طـول ایـن سال‌ها مـورد اسـتقبال طیـف وسـیعی از مخاطبـان واقع ‌شده اسـت. از سال ۱۴۰۰ ناحیه نوآوری پردیس، میزبان اینوتکس بوده و این باعث می‌شود تا رویداد اینوتکس هرسال تبدیل به یک رویداد فراموش‌نشدنی برای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور شود.»[۱]

نمایشگاه اینوتکس که با حضور بیش از ۱۸۰۰ شرکت کار خود را آغاز کرده، در این میان حضور ۴۰۰ استارتاپ با نوآوری‌های خاص را تجربه می‌کند؛ جذب ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این استارتاپ ها پیش‌بینی می‌شود.

در نمایشگاه امسال که به صورت ترکیبی از بازدید حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد، حضور میهمانان و سرمایه‌گذاران خارجی نیز بر جذابیت‌های آن افزوده است.   

گزارش افتتاحیه [۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰]

برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، مراسم در آمفی‌تئاتر فضای باز برگزار شد و تمام حضار و میهمانان با ماسک حضور یافته بودند.

[۱] https://inotex.com/fa/about

 

 

سورنا ستاری، علی‌اکبر صالحی معاونان رئیس‌جمهوری، برخی مدیران دولتی و سُفرا و سرمایه‌گذاران خارجی از جمله حضار در روز افتتاح بودند.

 

پس از سرود ملی، توضیحاتی در باب اینوتکس ۲۰۲۱ و برنامه‌های روزهای آتی توسط مدیر اجرایی نمایشگاه آقای دکتر عباسی ارائه شد و سپس مدیریت پارک فناوری پردیس سخنانی در باب امکانات فیزیکی و تدابیر پیش‌بینی‌شده برای پذیرایی مناسب از میهمانان و بازدیدکنندگان در این پارک، ایراد نمود.

 

در میانه‌ی این سخنرانی‌ها، مراسم برای تجربه‌ی اجرایی متفاوت، دقایقی با مجری مجازی‌ای به نام «اینومن» ادامه پیدا کرد.

 

در ادامه‌ی برنامه‌ی افتتاحیه چند تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و برخی سازمان‌های دولتی امضا شد که از جمله‌ی آن‌ها تفاهم‌نامه همکاری پست‌بانک ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.

پس از اتمام مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ها حضار شاهد سخنرانی مهندس سورنا ستاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان بودند. ایشان پس از اشاره به زحمات فراوان دانشمندان حوزه سلامت در ساخت واکسن کرونا به پیشرفت‌های این حوزه اشاره کردند، همچنین به تغییر جایگاه فناوری نزد عامه و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان پرداختند.

 

رونمایی از نسل چهارم پیام‌رسان سروش‌پلاس

در پایان سخنرانی سورنا ستاری، مجری جملاتی را در باب سروش پلاس ایراد کرد تا حضار را آماده‌ی رونمایی از جدیدترین نسخه‌ی آن آماده کند:

« پیام‌رسان‌ها ازجمله کسب و کارهایی هستند که علاوه بر این‌که باید همواره در لبه‌ی تکنولوژی حرکت کنند، باید همواره

حواسشان به بازار، رقبا و کاربران باشد تا در جهت ارائه‌ی سرویس‌های جدید و خلاقانه قرار داشته باشند. علی‌الخصوص در کشور ما که رقابت نابراری بین نمونه‌های ایرانی و رقبای قدرتمند خارجی وجود دارد.

سروش‌پلاس نمونه‌ای پرتلاش از پیام‌رسان‌های داخلی است که به‌صورت خصوصی اداره می‌شود و با دست خالی و موانع بسیار، آرام آرام مسیر رشد را طی کرده، به‌طوری‌که تنها در سال گذشته ۵ میلیون ثبت نام جدید را تجربه کرده است و امروز افتخار دارد تا در حضور شما از نسل ۴ محصول خود رونمایی کند؛  محصولی در تراز بین‌المللی که سروش‌پلاس را در مسیر جذب کاربرانی در فراتر از مرزهای ایران قرار داده است. خانم‌ها آقایان؛ نسل ۴ پیام‌رسان ایرانی سروش‌پلاس!»

پس از مقدمه‌ی کوتاهی که توسط مجری محترم ایراد شد، کیپی بر پرده نقش بست و دقایقی چند حضار و بینندگان آنلاین را با بخشی از امکانات جذاب و تغییرات چشمگیر نسل جدید پیام‌رسان سروش پلاس آشنا کرد.