ویژگی‌های کانال‌ها در سروش‌پلاس

رسانه‌ها در گذشته‌های دور به رسانه‌های چاپی و مطبوعات فیزیکی محدود بودن، اگه می‌خواستی از اخبار روز عقب نمونی یا بدونی تو دنیا چه خبره، باید صبح به صبح از دکه‌های روزنامه‌فروشی سراغ مطبوعات رو می‌گرفتی و آخر ماه هم با انبوهی از روزنامه‌های باطله مواجه می‌شدی که نمی‌دونی باید باهاشون چه‌کار کنی؛ هرچند که مطالعه روزنامه فیزیکی حال و هوای خودش رو داره، ولی هزینه‌ای که ما برای اون‌ها پرداخت می‌کنیم باعث شد تا به این فکر بیفتیم که تو دنیای مجازی، می‌تونیم اخبار و اطلاعات مهم رو به آسونی و بدون دردسر در اختیار دوستان و آشنایان‌مون قرار بدیم و از اتلاف وقت و هزینه‌ها جلوگیری کنیم؛ این‌جوری هیچ خبری از قلم نمی‌افتاد و همه‌ی مردم در لحظه از وقایع مطلع می‌شدن. به همین خاطر گروه‌ها و کانال‌های مجازی، رفته رفته نقش پررنگ‌تری تو زندگی ما پیدا کردن و مطبوعات فیزیکی تاحدودی به حاشیه رفتن.

برای همین هم هست که این روزا هیچ پیام‌رسانی نمی‌تونه بهترین عملکرد خودش رو داشته باشه مگر این‌که ظرفیت و امکان ایجاد کانال‌های مختلف رو برای کاربران خودش فراهم کرده باشه. سروش‌پلاس هم از این قاعده مستثنی نیست و با آماده‌سازی بستر مناسب برای راه‌اندازی انواع کانال‌ها با موضوعات گوناگون، زمینه رو برای حضور گسترده‌تر شما در این اپلیکیشن تسهیل می‌کنه.

کانال‌های سروش‌پلاس دو دسته هستن: کانال‌های رسمی و غیر رسمی. کانال‌های رسمی کانال‌هایی هستن که طبق شرایطی که در کانال‌های رسمی سروش‌پلاس منتشر شده، در لیست کانال‌های رسمی قرار گرفتن و شما می‌تونید بر حسب علاقه خودتون از بین موضوعات متنوع، توی کانال مورد نظر عضو بشید. اما کانال‌های غیر رسمی کانال‌هایی هستن که در لیست کانال‌های رسمی اعلام شده توسط سروش‌پلاس قرار ندارن و برای دنبال کردن آن‌ها حتما باید شناسه (لینک) کانال را در اختیار داشته باشید.

از طرفی کانال‌های یک‌طرفه کانال‌هایی هستن که امکان ارسال پیام از طرف دنبال‌کنندگان به سازنده کانال وجود نداره اما در کانال‌های دوطرفه یا تعاملی این امکان برای دنبال‌کنندگان مهیا شده. امکان ویرایش این ویژگی از منوی مشخصات کانال وجود داره، در صورتی که نیاز دارین کانال شما دو طرفه (تعاملی) باشه، گزینه «دنبال‌کنندگان بتوانند بر روی پیام‌ها پاسخ ارسال کنند» را فعال و اگر می‌خواهید یک‌طرفه باشه اون رو غیرفعال کنید.

کانال‌های سروش‌پلاس در ده دسته کلی سرگرمی، ورزشی، آموزش و فناوری، فیلم و موسیقی، سبک زندگی، اخبار، کسب‌وکار، کودک، دین و مذهب و کانال رسمی تقسیم‌بندی شده تا به شما در پیدا کردن محتوای موردنظرتون کمک کنه.

کانال‌های فیلم و موسیقی اون هایی هستن که محتواهایی مانند فیلم، سریال، موزیک، موزیک ویدیو، کلیپ و … دارن. کانال‌هایی که ۸۰۰۰ عضو به بالا داشته باشن می‌تونن وارد این دسته‌بندی بشن. رعایت قانون کپی‌رایت یا حقوق مؤلف، عدم انتشار محتوای غیراخلاقی و رعایت محدودیت سنی فیلم‌ها از قوانین این دسته‌بندی هست.

کانال‌های سرگرمی محتواهایی از جنس ویدیو، تصویر، صوت و متن که درون‌مایه سرگرم‌کننده مانند مسابقه، بازی، طنز و… دارن در این دسته‌بندی قرار می‌گیرن. این کانال‌ها برای وارد شدن به ویترین سروش‌پلاس باید حداقل ۸۰۰۰ عضو داشته باشند. رعایت حق نشر، منتشر نکردن بد افزار و عدم انتشار محتوای غیراخلاقی از قوانین این دسته‌بندی هست.

کانال‌های ورزشی سروش‌پلاس هم شامل هر محتوای ورزشی اعم از اخبار و مطالب ورزشی، حواشی بازیکنان و… می‌شه. عدم اهانت به رقبا در کانال‌های هواداری، جزو مهم‌ترین قوانین این دسته‌بندیه و کانال‌های بالای ۳۰۰۰ عضو می‌تونن در کنار بقیه کانال‌های ورزشی ویترین سروش‌پلاس قرار بگیرن.

کانال‌های کودکانه اغلب به انتشار محتواهایی مناسب کودکان مثل انیمیشن، کتاب داستان، بازی‌های متنوع و… می‌پردازن. انتشار هرگونه محتوای نامناسب برای این رده سنی و تبلیغات در این دسته‌بندی ممنوع هست. کانال‌های فعال در حوزه کودک در صورت دست‌یابی به ۳۰۰۰ عضو، می‌تونن توی دسته‌بندی‌های کانال‌های کودک در ویترین سروش‌پلاس حضور داشته باشن.

کانال‌های آموزش و فناوری هم به نشر مطالب علمی، آموزشی و پرورشی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. آموزش‌های بزهکاری، هک، خلاف قوانین جمهوری اسلامی و … برخلاف قوانین این دسته‌بندی محسوب میشه و حداقل تعداد عضو کانال برای این دسته‌بندی برای وارد شدن به ویترین اصلی سروش‌پلاس، درست مثل کانال‌های سرگرمی ۸۰۰۰ کاربر هست.

سروش‌پلاس برای کانال‌های کسب‌وکاری خودش که تعداد اعضای اون‌ها بیشتر از ۳۰۰۰ نفر باشه، امکان پرداخت درون‌کانالی رو فراهم کرده که این امکان علاوه بر امنیت و سهولت بیشتر در پرداخت، امکانات و مزایایی برای صاحبان کانال‌ها و کسب‌وکارها به همراه داره و خیلی سریع‌تر از مراجعه به یک اپلیکیشن دیگه برای پرداخته؛ تقریباً ۵ برابر!‌

همین‌طور اگه دنبال یه فضای امن و راحت برای برگزاری یک دورهمی بزرگ برای دنبال‌کنندگان خودتون هستین و یا جای مناسبی برای برگزاری جلسات رسمی پیدا نمی‌کنید، به راحتی جلسات خودتون رو به صورت لایو و در بستر کانال‌های سروش‌پلاس برقرار کنین و در کم‌ترین زمان ممکن، این امکان رو برای کانال‌تون فراهم کنین.

در صورتی که علاقه‌مند به فعال‌سازی این ویژگی‌ها، یعنی پرداخت درون‌کانالی و برگزاری لایو بودید؛ یا به هر دلیلی نیاز به پشتیبانی و یا سفارش تبلیغات و طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی داشتین، می‌تونید به تیم پشتیبانی کانال‌های سروش‌پلاس مراجعه کنین و یا با استفاده از «بات پشتیبانی»، مشکلات خودتون رو برطرف کنین؛ علاوه بر اون، بخش «سوالات متداول» داخل سایت سروش‌پلاس هم می‌تونه راهنمای خوبی برای سوالات شما باشه. هر سؤال و مشکلی که در خصوص کانال‌های سروش‌پلاس برای شما به وجود میاد، تیم پشتیبانی کانال‌ها هوای شما رو داره!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *